Povodně paradoxně zvýšily prodej zájezdů

11. 06. 2013 11:15:41
Nikdy by mě nenapadlo, že povodně mohou příznivě ovlivnit prodej zahraničních zájezdů. Když minulý víkend stoupla voda, hned v pondělí měly cestovní kanceláře na pobočkách nabito, v callcentrech nepřestaly zvonit telefony a online rezervace přibývaly jedna za druhou.

Všichni samozřejmě cítíme s těmi, kdo se stali obětmi letošní velké vody. Je ale zároveň lidsky naprosto pochopitelné, že ti, kdo právě bezprostředně nebojovali s živlem, si chtěli udělat uprostřed mizérie alespoň něčím radost. Stejně tu dovolenou bylo potřeba už nějak vyřešit. A když k tomu přidáme to, že někteří sice doma vodu neměli, ale do práce se kvůli ní nedostali, je ještě pochopitelnější, že neočekávaný volný čas chtěli strávit nějak příjemně. Zvlášť když venku pořád jen lilo a lilo.

Rozmary počasí a živly mají vůbec na cestovní ruch pozoruhodný vliv. V naší CK jsme to zaregistrovali ještě dřív, než se vytrvalé deště změnily v povodně.

Sám pro sebe jsem si z toho odvodil marketingovou poučku, kterou jsem v žádné učebnici nenašel: Čím horší počasí panuje doma, tím jižnější destinace si lidé vybírají pro svou dovolenou. Počasí na lidi psychologicky působí, a tak se v uplynulých dnech více ptali po zájezdech na místa, jako jsou Turecko, Kypr, Egypt nebo jižní řecké ostrovy Kréta či slunný Rhodos.

Zároveň ale musím říct, že dlouhodobější vliv počasí na prodeje zájezdů je ve finále v podstatě nízký. Jedná se spíše o krátkodobý výkyv, po kterém se prodeje jednotlivých destinací vrátí k dlouhodobějším trendům. Zvlášť letos se prodává celkově velmi dobře a uvedené destinace z toho ještě vyčnívají.

A mimochodem - už několikátý rok je stejně největší zájem o Bulharsko, které nabízí nejlepší poměr „cena – výkon“. Levně je pro naše turisty i přímo v Bulharsku, takže se sice velká část zájezdů prodává se službami all inclusive, druhou nejpoptávanější kategorii zájezdů do této země ale naopak představují ty bez stravy. Češi bulharskou kuchyni nejen znají, ale mnozí z nich i milují. A i díky nízkým cenám často volí stravování na vlastní pěst v místních restauracích.

Ať už ale vyrazíte kamkoli, s jakýmkoli stravováním a jakýmkoli programem, cíl je vždy stejný: opustit na chvíli všední realitu, "vypnout" a relaxovat. Přeju Vám, ať se Vám to podaří. Potřebujeme to. Všichni bez výjimky.

Autor: Petr Šatný | úterý 11.6.2013 11:15 | karma článku: 6.41 | přečteno: 343x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 74 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.13 | Přečteno: 495 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 33 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1176

Petr Šatný - marketingový ředitel cestovní kanceláře Alexandria, jedné z největších ck na našem trhu. Milovník cestování, který měl to štěstí, že se pro něj koníček stal prací a práce koníčkem

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...